Wykłady i warsztaty
Szanowni Państwo,
Poniżej prezentujemy trzy aktualnie realizowane tematy szkoleniowe. Na każdy z nich mamy w ofercie wykład z prezentacją multimedialną, mający na celu zapoznanie odbiorców z daną tematyką, jak również warsztat, w trakcie którego uczestnicy rozwijają konkretne umiejętności i wspólnie dostosowują proponowane praktyczne rozwiązania do swoich potrzeb i możliwości. Uczestnikami warsztatu są najczęściej wcześniejsi słuchacze wykładu na dany temat, ale nie jest to konieczne.
Temat nr 1: Co – w świetle najnowszej wiedzy - sprzyja skutecznej nauce, a co ją utrudnia.
Temat nr 2: Co – w świetle najnowszej wiedzy – przygotowuje dzieci i młodzież do przyszłych sukcesów i udanego życia, a co im nie sprzyja?
Temat nr 3: Zastosowanie metod coachingu do wspierania ucznia w rozwoju i przezwyciężaniu trudności.
Poniżej znajdą Państwo informację o wykładach i warsztatach na każdym z ww. tematów.
_________________________________________________________________________________________________________________
Temat nr 3: Zastosowanie metod coachingu do wspierania ucznia w rozwoju i przezwyciężaniu trudności.
Zapraszamy nauczycoeli wychowania fizycznego na szkolenie otwarte o charakterze warsztatowym:
COACHING W PRACY NAUCZYCIELA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Rodzaj |
Data |
Czas trwania |
W godzinach: |
Miejsce |
Cena* |
warsztat |
8-9 kwietnia |
16 godzin
|
8:30 – 16:00
|
ARiK ul. Smulikowskiego 4 Warszawa - Powiśle |
260 zł |
*Cena obejmuje: udział, materiały, płytę CD, zaświadczenie, oraz serwis kawowy i dwa obiady
Celem szkolenia jest praktyczne zapoznanie nauczycieli wychowania fizycznego z wybranymi metodami pracy coacha, pomocnymi w zwiększaniu zaangażowania młodzieży i uzyskiwaniu lepszych wyników.
Zastosowanie tych metod pozwoli nauczycielom:
- Zwiększyć motywację uczniów do aktywnego uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego
- Inspirować młodzież do stawiania sobie celów rozwojowych w obszarze aktywności fizycznej i sportu
- Skutecznie promować i wykorzystywać systematyczną aktywność fizyczną/sportową jako narzędzie pracy nad charakterem (zapewniając tym lepsze wyniki w przyszłości)
- Tworzyć uczniom warunki do przezwyciężania przekonań blokujących ich potencjał
- Rozwijać u uczniów:
- motywację do ćwiczenia i poprawiania wyników
- poczucie skuteczności i wewnętrzne umiejscowienie kontroli
- wiarę w to, że każdy może się zmieniać i doskonalić (nastawienie na rozwój)
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami i porażką
- odporność na stres związany z oceną i presją zewnętrzną
- świadomość ich potencjalnych możliwości
- dążenie do doskonałości
- Wdrażać uczniów do:
- stawiania sobie celów rozwojowych
- budowania nawyków sprzyjających zdrowiu, podnoszeniu kondycji i sprawności fizycznej
- samodzielnego monitorowania czynionych postępów
- Skutecznie wspierać uczniów utalentowanych w rozwoju i drodze do osiągnięć w ramach zajęć dodatkowych
- Uwzględniać potrzeby uczniów związane z poszukiwaniem tożsamości, celu i sensu podejmowanych działań, budować podczas zajęć relację bardziej satysfakcjonującą zarówno nauczyciela jak i uczniów.
Osoby zainteresowane otrzymaniem oferty z programem kursu, skierowanej do dyrekcji szkoły, prosimy o kontakt mailowy w formularzu w zakładce KONTAKT lub na adres a.chwedorowicz@gmail.com do końca marca. Więcej informacji o kursie można uzyskać pod numerem tel. 501 016 193.
__________________________________________________________________________________________________
Temat nr 1: Co – w świetle najnowszej wiedzy - sprzyja skutecznej nauce, a co ją utrudnia.
Charakter i priorytety współczesnej szkoły sprawiają, że kadra nauczycielska koncentruje się na przekazywaniu wiedzy. Nauczyciel prezentuje informacje i umiejętności przewidziane programem, wspiera uczniów w ich przyswajaniu i egzekwuje opanowanie podstawy programowej w należytym stopniu. To rozległe i trudne zadanie, więc rzadko zostaje mu czas na zadanie sobie pytania o procesy i mechanizmy odpowiedzialne za sukcesy szkolne jednych uczniów, a porażki drugich. Szkoda. Bo wyniki bardzo licznych badań, wręcz całych programów badawczych, jednoznacznie wskazują czynniki sukcesów edukacyjnych, których raczej nie bierze się pod uwagę w szkole. Badacze proponują konkretne, proste procedury zwiększające skuteczność uczenia się i nauczania. W wyniku ich stosowania, ulegają znacznej poprawie wyniki uzyskiwane zarówno przez słabych, jak i „dobrych” uczniów.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z najważniejszymi odkryciami w tym zakresie i wykorzystywania tej wiedzy w swojej pracy. Oferujemy wykład z prezentacją multimedialną na temat czynników zwiększających skuteczność nauki i technik zwiększających koncentrację, zapamiętywanie i przypominanie sobie przyswojonych treści:
JAK MOŻNA WPŁYWAĆ NA MOŻLIWOŚCI UMYSŁOWE UCZNIÓW I ICH SKUTECZNOŚĆ W PRZYSWAJANIU WIEDZY.
Wykład realizujemy dla gron pedagogicznych lub zainteresowanych rodziców w szkołach (na zamówienie). Realizację tematu jako wykład otwarty przewidujemy dopiero w październiku 2016 r.