Witamy na stronie Treningu Zwycięzców

Przygotowaliśmy nową dla uczniów ofertę.

Trening kompetencji potrzebnych uczniom dla osiągnięcia dobrostanu w oparciu o doświadczenia w Treningu Zwycięzców i filmu z festiwalu EDUKINO.

Filarami treningu kompetencji potrzebnych uczniom dla osiągnięcia dobrostanu będą 3 warsztaty realizowane z aktywnym udziałem uczniów.

Warsztat 1  Temat: Zrozumieć znaczenie dbania o swój dobrostan

Cele:

  • Pomóc uczniom zrozumieć znaczenie dbania o swój dobrostan.
  • Nauczyć uczniów podstawowych technik samoopieki.
  • Zachęcić uczniów do tego, aby dbanie o swój dobrostan uczynili stałą częścią ich życia.
  1. Czym jest dobrostan [zdrowie fizyczne (ciało), psychiczne (umysł) i emocjonalne (relacje z innymi ludźmi)] i dlaczego trzeba o niego dbać, codziennie poświęcać na to czas.
  2. Jak zadbać o ĆWICZENIA FIZYCZNE - świetny sposób na poprawę kondycji, złagodzenie stresu i zwiększenie poziomu energii (Warsztat przeprowadzimy z wykorzystaniem filmu znanego rapera Willa Smitha „Bieganie i czytanie”).
  3. Jak zadbać o ZDROWY SEN jako warunek dobrostanu fizycznego i psychicznego.
  4. Jak dbać o ZDROWE ODŻYWIANIE - świadomie wybierać co jemy - by pożywienie służyło poprawie nastroju, poziomu energii i ogólnemu dobrostanowi.
  5. Jak relaksować się – TECHNIKI ODDYCHANIA I MEDYTACJI - dla zmniejszenia stresu i poprawy jakości snu, dobrostanu fizycznego i psychicznego.
  6. Jak poprawić swoje RELACJE SPOŁECZNE - co robić by spędzać więcej czasu z bliskimi i by wspólnie spędzany czas pomagał odreagować stres, poprawiał nastrój i zwiększał poczucie własnej wartości - zwiększał dobrostan społeczny.
  7. Jak sprawić, by dbanie o dobrostan stało się regularną częścią życia. Jak rozwijać konstruktywne nawyki w tym zakresie.

Warsztat 2  Temat: Radzenie sobie z trudnymi emocjami, komunikacja i budowanie pozytywnych relacji

Cele:

  • Zwiększyć u uczniów świadomość doświadczanych trudnych emocji i ich natury.
  • Zapoznać uczniów ze sposobami radzenia sobie z trudnymi emocjami.
  • Uświadomić uczniom korzyści z budowania i sposoby budowania pozytywnych relacji.
  1. Identyfikacja trudnych relacji doświadczanych przez uczniów.
  2. Dlaczego odczuwamy stres w sytuacjach trudnych; jak powstaje reakcja stresowa w organizmie i jak sobie z nią radzić (z wykorzystaniem krótkiego filmu dr. Heidi Hanna „Jak kierować stresem, aby osiągnąć sukces”.
  3. Przegląd dostępnych uczniom technik radzenia sobie z trudnymi emocjami, w tym: nazywanie swoich emocji i mówienie o nich, uprawianie sportu, słuchanie muzyki, spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną, itp.
  4. Trening trzech kroków asertywności. Jak je wykorzystać dla zmniejszenia stresu i poprawy komunikacji.
  5. Korzyści z budowania pozytywnych relacji. Jak sprawić by czas spędzany z bliskimi pomagał zmniejszyć stres, poprawiał nastrój i zwiększał poczucie własnej wartości.
  6. Co zrobić by czuć się bardziej wspieranym i czuć się bardziej szczęśliwszym.
  7. Sposoby poprawiania relacji w szkole poprzez organizowanie wydarzeń np..a. klubu lub koła w szkole, które promuje budowanie pozytywnych relacji, na przykład dyskusyjny klub filmowy czy naukę tańca. b. Stworzenie broszury lub plakatu o budowaniu pozytywnych relacji, który można rozpowszechniać w szkole i w społeczności. c. Organizowanie wspólnego wydarzenia lub akcji, która promuje budowanie pozytywnych relacji takich jak jogging czy przygotowanie szkolnego lunchu sałatkowego.

Warsztat 3  Temat: Zwiększenie kontroli nad własnym rozwojem, nauką i sposobami spędzania czasu wolnego (zwiększanie sprawczości).

Cele:

  • Określić, czym jest poczucie sprawstwa.
  • Zapoznać uczniów ze sposobami zwiększania własnej kontroli i poczucia sprawstwa w zakresie uczenia się, rozwoju osobistego, zdrowia psychicznego i fizycznego oraz pozytywnego spędzania czasu.
  • Zaangażowanie uczniów do współpracy przy realizacji projektów, które promuje poczucie sprawstwa.
  1. Dyskusja na temat znaczenia poczucia sprawstwa - przekonania uczniów , że mają kontrolę nad swoim życiem i mogą wpływać na swoje wyniki. ( z wykorzystaniem krótkiego filmu Outcas reż. Yury Sysoev ).
  2. Jak rozpoznać swoje talenty/zdolności które warto rozwijać.
  3. Dlaczego warto myśleć o swojej przyszłości i marzyć o sukcesach.
  4. Jak przechodzić od marzeń do planów i celów?
  5. Jak stawiać sobie cele by łatwiej było je zrealizować?
  6. Jak nieuniknione porażki zamieniać w doświadczenia pomocne w osiąganiu sukcesu i to wszystko inne tu mówisz wszędzie o ćwiczeniach grupowych?
  7. Jak rozwiązywać problemy?
  8. Jak prosić o pomoc?

Doświadczenia poprzednich zrealizowanych projektów pokazują, że tylko realizacje w których zaangażowały się najwyższa Dyrekcja Szkoły osiągały ponadprzeciętny sukces. Ważny jest też udział rodziców, którzy powinni wspierać swoje dzieci – podtrzymując ich motywację do ćwiczeń, pomagając w wytworzeniu pozytywnych nawyków. Realizacja ćwiczeń indywidualnych w poszczególnych warsztatach wyrabia w uczestnikach umiejętność pokonywania trudności i konsekwencji w osiągnięciu wybranego celu oraz zaspokaja potrzebę zdobywania wiedzy i nowych umiejętności. Realizacja ćwiczeń grupowych w poszczególnych warsztatach wzbudza w uczestnikach młodzieży potrzebę podejmowania działań z innymi rówieśnikami umożliwiających rozwój intelektualny, psychiczny i społeczny uczestników grupy, potrzebę nawiązywania i pielęgnowania zdrowych relacji międzyludzkich oraz odnajdowania radości w przebywaniu z innymi ludźmi.. Czego się nowego nauczyli i Jakie nawyki zaczęli rozwijać. W projekcie ważna jest rola nauczyciel. Dzięki temu, że występuje on w roli coacha a nie belfra rozliczającego ucznia z tego jak wypełni nauczycielem a podstawę programową uczeń ma możliwość nawiązania ze swoim nauczycieli relacji emocjonalnej mistrz – uczeń.